Woensdag 7 oktober 2009


Vanochtend heb ik eerst wat getraind met James. Buiten tijdens de ochtendronde door de wijk vooral bezig geweest met het wandelen zonder trekken. Daarna binnen geoefend met het weigeren van voedsel, door een koekje in mijn hand te leggen en deze te sluiten, zodra hij het wil pakken. Na een paar keer had hij het goed door en pakte het koekje niet meer uit zichzelf, maar wachtte totdat ik ‘pak maar’ zei. Ook ben ik bezig met James te leren om zijn tandjes te laten zien, want over anderhalve week gaat hij al naar de show. Zijn broer en zus zijn daar ook, dus dat wordt vast leuk. Tandjes tonen leer ik hem aan door hem eerst eraan te laten wennen dat ik aan zijn snoet zit en aan zijn wangen en lippen. Als dat goed gaat, til ik voorzichtig een lip op en daarvoor wordt hij dan beloond. Hij vindt het echter niet fijn als er iemand aan zijn lippen zit, dus dat wordt nog even dooroefenen.
Rond een uur of tien zijn we naar het Alblasserbos gereden, waar we een halfuurtje gelopen hebben. James vond het weer geweldig, het was lekker modderig en er lagen grote plassen. Daardoor kreeg hij weer een paar keer een dolle bui en racete weer hard in het rond. Genieten hoor, en daarna met een vies, tevreden hondje weer naar huis!
James ligt nog steeds graag onder de kast, maar het gaat echt bijna niet meer. Hij twijfelt soms ook of hij het wel zal doen, maar uiteindelijk lukt het toch nog net!

No comments:

Post a Comment