Woensdag 21 oktober 2009

Vandaag heb ik met James een aanlijnwandeling gemaakt, met als bestemming opa en oma. James liep erg langzaam, want ik had hem aan zijn tuig en blijkbaar voelde hij zich daar heel onprettig in. Eenmaal aangekomen mocht James los en hij gedroeg zich keurig. Omdat hij de vorige keren erg wild en bijterig was bij opa en oma, moest hij de vorige keer aan de lijn in huis, met een kluifje. Hij heeft toen echt geleerd dat hij zich goed moest gedragen en deze keer deed hij dat dus prima! James leert erg snel, we kunnen nu merken dat hij veel meer gaat snappen, ook de alledaagse zinnetjes die je tegen hem zegt. Hij wordt ook erg trouw, hij ligt graag met zijn kop bij je op schoot en wil overal bij zijn. Dat is iets wat ik erg leuk vind, die nieuwsgierigheid. Op de terugweg liep James weer zo langzaam, hij moest weer aan het tuigje, want ik had geen gewone halsband bij me. Ik zag aan heel zijn houding dat het tuig niet lekker zat, terwijl hij het toch al meerdere keren heeft aangehad. Toen ik thuis het tuig afdeed, rende James heel hard door de kamer, blij dat dat ding af was. Volgende keer gewoon een halsband om dus, geen tuigje meer voor James! Vanmiddag zat James erg te smakken, dus ik dacht dat er iets dwarszat in zijn mond. Gekeken, maar niets kunnen vinden. Hij bleef het echter doen, en ’s middags kwam de reden. James liep door de kamer, en opeens zag ik hem iets opeten. Dus ik zei los, en daar viel er een melkkies uit zijn mond. De eerste tand die we gevonden hebben!

No comments:

Post a Comment