Dinsdag 1 september 2009

Vandaag had James een rustigere dag. Ik moest voor het eerst weer een hele dag naar de universiteit, dus was James alleen met mam. Dat is heel goed gegaan, hij heeft zich prima gedragen, maar nog wel een plasje in huis gedaan. James is ’s ochtends eerst naar het Vijverpark geweest, want hij was heel druk en moest echt zijn energie kwijt. Hij heeft goed los meegelopen. Hij schrikt wel van blaffende honden, die vindt hij best eng. Verder heeft hij nog veel gespeeld, maar ook veel geslapen. ’s Avonds ben ik met James naar het veld aan de overkant gelopen, waar hij eerst even gespeeld heeft. Daarna was het tijd om te trainen met de clicker. We hebben geoefend met de open linkerhand en de zit. Het ging weer heel goed, hij is erg geconcentreerd bezig en vindt het duidelijk leuk om te doen. Ook even geoefend met een stukje weglopen, volgen en daaropvolgend zitten. Dat gaat goed, alleen springt hij een beetje tijdens het lopen. Tsja, hij is natuurlijk nog klein! Even later kwam er een Chihuahua langhaar aan en James mocht van mij een tijdje spelen. Hij vond het prachtig, schrok wel eventjes wanneer hij blafte, maar herstelde snel. Ik heb hem een paar keer geroepen en hij luisterde erg goed! Hij kwam meteen aangerend en kreeg dan een click en een koekje. De afleiding van de Chihuahua was geen enkel probleem. Ook heb ik vandaag iemand ontmoet met Border Collies en haar eigen schapen, waarmee ze ook schapendrijft. Nu wil ik dat met James ook heel erg graag gaan doen. Ik mag van haar met James naar de schapen komen als hij vijf maanden is, dus nog even wachten, maar wel erg leuk!

No comments:

Post a Comment