Donderdag 24 september 2009

Vandaag moest ik al vroeg naar de universiteit, dus was er geen tijd om ’s ochtends een grote wandeling te maken. James heeft daarom alleen een aantal rondes door de buurt gelopen, totdat ik weer thuis was. Hij heeft zich echter keurig gedragen en is niet zo druk geweest als normaal. Wel had hij lekker door de eendenpoep liggen rollen, dus was zijn witte kraag vies geworden. Ach ja, daar zijn het honden voor! Aan het eind van de middag zijn we naar het Oostpolderpark geweest en hebben James nog een tijdje laten uitrennen. Hij moest natuurlijk toch zijn energie kwijt. In het park staat het gras nog steeds hoog en hij vindt het zo mooi om daardoor heen te racen. Hij geniet er echt van en dat is mooi om te zien. Tijdens het lopen neemt hij constant takjes mee, en vooral degenen die nog blaadjes eraan hebben, zijn helemaal geweldig. Ook al ziet hij niets meer, doordat de blaadjes voor zijn ogen hangen, hij moet en zal die tak meenemen. Wat dit soort dingen betreft is hij heel volhardend. Weer genoten dus! Nu het vroeger donker wordt, is het op de ronde van acht uur ook al donker, dus houd ik hem aan de lijn. Ik moet er niet aan denken dat hij ergens van schrikt en weg zou lopen. Ik kon merken aan James dat hij het vreemd vond dat het donker was. Aan de overkant zag hij iemand lopen met twee honden en begon daar tegen te blaffen. Dat doet hij alleen bij onbekende dingen, maar hij zal er wel aan wennen.

No comments:

Post a Comment