Donderdag 10 september 2009


Vandaag moest ik weer naar de universiteit, dus ben ik daarna opgehaald met de auto in Dordrecht, zodat we konden gaan wandelen. James ligt lief achterin de auto als ik met hem alleen op stap ga, maar als iemand anders rijdt, mag hij nu op schoot. Ook dat gaat prima, hij ligt rustig en gaat gewoon slapen. We hebben met James in het Wantijpark gewandeld, wat hij prachtig vindt. Je gaat nu echt merken dat hij het wandelen als een plezierig iets beschouwt. Eerst ging hij wel mee en bekeek alles, maar nu vindt hij het echt heerlijk om te rennen en te snuffelen. Hij loopt los echt heel erg goed mee, andere mensen en honden gaat hij niet op af. Hij kijkt er wel naar, en ik begin nu te merken dat hij meer aandacht krijgt voor zijn omgeving. Dat is niet erg, zolang hij er niet op af gaat en netjes komt als hij geroepen wordt. Na een rondje gelopen te hebben, zijn we even op een bankje gaan zitten om James te leren dat hij dan rustig moet zijn en zelf wat mag gaan doen, zolang hij in de buurt blijft. Dat ging goed, hij was lekker aan het snuffelen. Een paar keer wilde hij richting de vijver, maar kwam meteen wanneer ik hem riep. Ook even getraind op zitten blijven en af. Op de terugweg ging James even bij de geitjes kijken en kon door het hek heen zijn snuitje tegen die van de geit doen. Dat vond hij prachtig, en toen wilde hij spelen. James rende van links naar rechts en terug langs het hek en daagde de geit uit, die natuurlijk niet reageerde. De rest van de dag is James rustig geweest, maar ’s avonds wilde hij nog wel even spelen en trainen op het veld buiten.

No comments:

Post a Comment