Our fourth obedience trial

Saturday, March 17, James and I had our fourth obedience trial. The morning started with the beginners class with 19 dogs entered. James didn't seem to be his normal self, but I didn't know exactly what it was. He seemed a bit slow while walking, but at the same time he was jumping very much. When we started our round I immediately noticed that we were not performing as usual, so I decided to make a training instead of competing. This way I could get his attention and reward the good parts. I then decided to go to a nearby field where I let him run off-leash and play with the ball for half an hour and that seemed to work. In the afternoon we went into the ring again for the prebeginners with 10 dogs entered. This time James was working better than in the morning, but he was still not at his normal level. We lost several points on the heelwork where he was slow and not precisely enough. During the recall he stopped to sniff, something he never does... The stays went well, so I was happy with that. We lost five points this time and I was surprised to see that we gained the third place with our round. Below you can see a video from me and James in the ring. It doesn't show our best performance, but it gives an impression of beginners obedience :) 

Zaterdag 17 maart 2012 hadden James en ik onze vierde obedience wedstrijd. De ochtend begon met de beginners klasse waarvoor 19 honden ingeschreven waren. James leek niet helemaal zichzelf, maar ik kon niet zien waar hij nou last van had. Hij liep erg langzaam, maar was tegelijkertijd erg springerig. Toen we onze ronde begonnen merkte ik direct dat hem dat niet ging worden; we presteerden niet zoals gewoonlijk, dus besloot ik er een trainingsrondje van te maken. Op deze manier kon ik hem belonen voor goed gedrag en aandacht. Na onze ronde besloot ik hem even uit te laten rennen op de weilanden in de buurt, dus hebben we los een half uurtje met de bal gespeeld. Dat leek te werken. In de middag mochten we weer de ring in voor de prebeginners klasse, waarvoor 10 honden waren aangemeld. Deze keer werkte James beter dan in de ochtend, maar hij was nog steeds niet terug op zijn normale niveau. We verloren enkele punten op het heelwork (volgwerk) waarbij hij wat langzaam was en niet precies genoeg. Tijdens de recall (voorroepen) stopte hij om te snuffelen, iets wat hij nooit doet... De stays (blijf) gingen goed, dus daar was ik blij mee. We verloren vijf punten deze keer en ik was verrast om te zien dat we met deze ronde toch derde zijn geworden. Hieronder kan je een video bekijken van mij en James in de ring. Het laat niet ons beste optreden zien, maar het geeft een indruk van beginners obedience :)

No comments:

Post a Comment