Obedience trial in Kerkwijk

Saturday, December 17, James and I had our second obedience trial. This time it was held in Kerkwijk and this is just a half-hour drive. James was entered in the prebeginners and beginners classes. The morning started with the beginners and I already decided I would make this a training instead of a real round because this way I had the opportunity to train the stays. However, James did a fabulous job! His heelwork looked great and his stays were nice and stable too. The only thing that went wrong was the fact that he went to get his dumbbell before I said he could go... But, despite this, if we hadn't made it a training we would have ended by the first three... Well, we'll try again next time and I'm very proud of him anyway! During the break James played outside with his newly found friend, Golden Retriever Fenna. In the afternoon it was time for the prebeginners and James did a fantastic job once again. He lost 1 and a quarter point on the heel on leash, three quarters on the recall, and none on the heel free! James held the first place, but the stays were yet to come. He was quite stable during the sit-stay so that went great. The last part was the down-stay and he began nicely. Halfway, he lay his head down on the ground and I could feel the victory. Sadly, just a couple of moments before the end of the stays, he smelled something and stood up... And so we fell back to the fourth place... But, as I said before, I'm glad he does it so well at trials and has all his attention with me. I also got a great compliment from the steward, who said to me that James and I were a fantastic team together and that James is a dog with a lot of potential. She told us that we can come very far in obedience! No wonder I'm proud of him, he's a real joy to work with!

Zaterdag 17 december 2011 hadden James en ik onze tweede obediencewedstrijd, dit keer in Kerkwijk op slechts een halfuurtje rijden. James was ingeschreven in de prebeginners en beginners klasse. De ochtend begon met de beginners en ik had van tevoren al besloten om er een trainingsrondje van te maken, zodat ik de mogelijkheid had om het blijven te oefenen. Maar James deed het fantastisch! Zijn volgwerk zag er goed uit en hij bleef ook keurig en stabiel zitten en liggen. Het enige wat niet goed ging was het feit dat hij al zijn apporteerblok ging halen voordat ik gezegd had dat hij mocht gaan... Ondanks dit hadden we bij de eerste drie gezeten als we er geen trainingsrondje van hadden gemaakt... Volgende keer proberen we het weer en ik ben natuurlijk toch trots op hem! Tijdens de pauze heeft James lekker los in het weiland gerend met zijn nieuwe vriendin, Golden Retriever Fenna. In de middag was het tijd voor de prebeginners en James deed het weer geweldig. Hij verloor 1 en een kwart punt op het aangelijnd volgen, driekwart punt op het voorkomen, maar helemaal niets op het los volgen! James stond op de eerste plaats, maar het blijven moest nog komen. Hij bleef netjes zitten tijdens de zit-blijf, dus dat ging prima. Het laatste onderdeel was de af-blijf en hij begon keurig. Halverwege legde hij zijn kop neer, dus ik kon de overwinning al ruiken. Helaas helaas, even voor het einde van de blijf rook hij iets en stond hij op... En dus vielen we terug naar de vierde plek... Maar, zoals ik eerder al zei, ik ben blij dat hij het zo goed doet op wedstrijden en dat hij al zijn aandacht bij mij heeft. Ik kreeg ook een heel mooi compliment van de steward, die zei dat James en ik een geweldig team vormen samen en dat James een hond is met een hoop potentie. Ze vertelde ons dat we ver kunnen komen in de obedience! Geen wonder dat ik trots op hem ben, het is een geweldig hondje om mee te werken!

James doing the heel on leash
Fenna and James after their run in the fields
Both dogs want a cookie!
James found the best spot again :)

No comments:

Post a Comment